Drogie Studentki i drodzy Studenci! Z przyjemnością informujemy o rozpoczęciu zbierania kandydatur na wybory uzupełniające na senatorów studenckich w roku akademickim 2025/2026.
Zapraszamy do zgłaszania swoich kandydatur poprzez wypełnienie załączonego pisma i wysłanie go na adres e-mail Marszałka Uczelnianego Parlamentu Studentów:
marszalek_ups@wum.edu.pl
Kandydować może każda Studentka i Student posiadający status studenta WUM.
Po zamknięciu zbierania kandydatur, tj. o godzinie 18:00 w sobotę 27.09.2025r. kandydatury zostaną przedstawione członkom Uczelnianego Parlamentu Studentów, którzy spośród kandydatów wybiorą 1 brakującego studenckiego członka Senatu WUM. Wyniki zostaną ogłoszone w Niedzielę 28.09.2025r.
Kandydatury zgłoszone po godzinie 18:00 dnia 27.09.2025r. nie będą brane pod uwagę.
Czym jest Senat Uczelni i jakie są jego zadania?
Senat jest organem kolegialnym uczelni.
Do najważniejszych kompetencji Senatu należy m.in.: uchwalanie Statutu Uczelni, planów i regulaminów studiów, zasad przyjęć na studia, uchwalanie strategii Uczelni i zatwierdzanie sprawozdania z jej realizacji, powoływanie i odwoływanie członków Rady Uczelni, opiniowanie kandydatów na Rektora, przeprowadzanie oceny funkcjonowania Uczelni, formułowanie rekomendacji dla Rady Uczelni i Rektora w zakresie wykonywanych przez nich zadań.
Ze studenckim pozdrowieniem,
Ignacy Sakiewicz
Marszałek Uczelnianego Parlamentu Studentów WUM